בשנים האחרונות עולם האסתטיקה מוצף בטרנדים שמבטיחים עור מושלם, אבל מעט מאוד טיפולים מצליחים לייצר באזז כמו "הזרקת סלמון". מאחורי השם המסקרן מסתתר טיפול המבוסס על רכיבים שמקורם ב־DNA של סלמון, שמטרתו לשפר את איכות העור, הלחות, האלסטיות והמראה הכללי בלי לשנות את תווי הפנים.
מי שמאמינה בגישה המדויקת והטבעית היא ד"ר אירנה שנדשטיין, רופאה אסתטית שמזוהה עם קו ברור: לא להפוך אנשים למישהו אחר, אלא לגרסה רעננה, בריאה ומדויקת יותר של עצמם. בקליניקה שלה היא משלבת התאמה אישית, אבחון מדויק ותפיסה שמעדיפה מראה טבעי על פני טרנדים מוגזמים.
תפסנו אותה לשיחה על הטיפול שכולם שואלים עליו.
ד"ר אירנה, קודם כל מה זה בכלל "הזרקת סלמון"?
"השם קצת מבלבל" היא מחייכת.
"לא מדובר בהזרקה של סלמון כמובן, אלא ברכיב שמבוסס על פולינוקלאוטידים, מולקולות חלבון של תאי גזע קולגן שמופקות מ -DNA של דג סלמון ועוברות תהליך טיהור רפואי מאוד קפדני. המטרה שלהן היא לעודד את התחדשות העור וכתוצאה מההתחדשות נבנה מחדש קולגן שאנחנו מאבדים עם הגיל ומסייע לשפר את איכות העור, גמישות, לחות וזוהר טבעי.
אני ממליצה להתחיל סביב גיל 35 כדי למנוע נפילה של העור, היווצרות קמטוטים ופיגמנטציה, כטיפול מונע לשמירה על הקולגן הטבעי. בגיל מבוגר יותר, ובעיקר בגיל המעבר, הטיפול הופך כמעט לחובה כדי למנוע קמטים עמוקים יותר."
למה הטיפול הזה הפך לכל כך פופולרי?
"כי אנשים מחפשים היום להיראות טוב בלי להיראות "עשויים". פעם הרבה טיפולים התמקדו רק בנפחים והגדלות. היום נשים וגם גברים מבינים שאיכות עור היא הבסיס למראה צעיר ובריא. זה טיפול שלא משנה את הפנים, אלא משפר את מה שכבר קיים"
למי זה מתאים?
"בעיקר למי שמרגיש שהעור עייף, חסר חיוניות או איבד אלסטיות. זה יכול להיות בגיל 30 פלוס כטיפול מניעתי, וגם בגילאים מבוגרים יותר כחלק משגרת אנטי אייג'ינג. אני משתמשת בו הרבה באזור הצוואר, הפנים ואפילו באזור הידיים."
ומה בעצם רואים אחרי הטיפול?
"המטרה היא לא שיגידו ‘עשית משהו’, אלא שיגידו ‘את נראית טוב’. העור נראה חיוני יותר, קורן יותר, פחות עייף. זה תהליך הדרגתי ועדין"
יש מטופלות שמגיעות עם בקשות שלא מתאימות להן?
"כל הזמן" היא אומרת בכנות.
“לפעמים מגיעה מטופלת עם תמונה של מישהי מהרשת ומבקשת בדיוק את אותו מראה. אבל פנים זה לא פילטר באינסטגרם. מה שמתאים לאחת, יכול להיראות לא טבעי לגמרי על אחרת.”
תני דוגמה.
"הייתה מטופלת צעירה עם עור יפה ועדין שרצתה שפתיים מאוד גדולות כי זה טרנד שהיא ראתה בטיקטוק. הסברתי לה שזה לא יתאים למבנה הפנים שלה ויפגע בהרמוניה הטבעית. במקום זה עשינו טיפול עדין ששמר על המראה שלה רק רענן ומדויק יותר. אחרי כמה שבועות היא הודתה לי שלא נתתי לה להגזים."
ויש גם מקרים הפוכים?
"בטח. הייתה מטופלת שביקשה ‘למחוק לגמרי’ כל קמט בפנים. אמרתי לה שקמטים הם חלק מהבעה אנושית. אם מוחקים הכול, הפנים מאבדות חיים. המטרה שלי היא לא לייצר פנים קפואות, אלא מראה בריא, נינוח וטבעי"
מה חשוב לבדוק לפני שעושים טיפול כזה?
"קודם כל מי הרופא שמבצע אותו. היום אנשים נחשפים לסרטונים של 15 שניות וחושבים שזה טיפול פשוט, אבל צריך להבין אנטומיה, התאמה אישית ולדעת גם להגיד ‘לא’. בעיניי, רפואה אסתטית טובה מתחילה באבחון ובהקשבה לא במזרק"
ומה את חושבת על כל טרנדי האסתטיקה ברשת?
"טרנדים באים והולכים. פנים נשארות איתך. אני תמיד אומרת למטופלות שלי אל תרדפו אחרי מראה של מישהי אחרת. המטרה היא להיראות טוב, לא אחרת".
בסופו של דבר, נראה שהסוד של "הזרקת סלמון" הוא לא רק החומר עצמו, אלא הדרך שבה משתמשים בו. וכשמשלבים מקצועיות, התאמה אישית וגישה שמאמינה ביופי טבעי התוצאה נראית הרבה פחות כמו טרנד, והרבה יותר כמו גרסה רעננה של עצמך.