ממשבר כלכלי עמוק לעסק משגשג ויוקרתי סיפורו של סעיד משהראוי – מנכ"ל ובעלים של מתחם בינו סנטר בחולון

בינו סנטר - ג'ימבורי

סעיד משהראוי, המנכ"ל, הבעלים והמייסד שמוביל את מתחם בינו סנטר בחולון, מרכז שטיפת הרכב היוקרתי. את הדרך אל העסק המצליח שלו התחיל סעיד בצעד לא קל – כילד במשפחה שקרסה כלכלית. אך למרות האתגרים, הוא לא ויתר והחליט לקחת אחריות ולהקים את העסק מאפס, עם הרבה חזון, נחישות ויכולת לזהות הזדמנויות גם בזמנים קשים. במהלך המלחמה, הוביל סעיד יוזמה מרגשת שבה הציע שטיפות רכב חינם לחיילים, כהוקרה על תרומתם. מאבקיו האישיים והעסקיים, כולל ההתמודדות עם המשברים הכלכליים והביטחוניים, מהווים השראה לעצמאיים בתחום העסקים והיזמות. סעיד מזכיר לכולנו כיצד התמודדות עם קשיים והיכולת להסתכל קדימה יכולה להוביל להצלחה. בינו סנטר – המרכז לטיפוח הרכב אותו הקים בחולון במו ידיו – לא רק מספק שירותי שטיפה וטיפוח הרכב ברמה גבוהה, אלא גם מעניק חוויה יוקרתית המשלבת שירותים אחרים ומפנקים כגון מסעדה ופיצרייה, מספרה לגברים, ג'ימבורי לילדים ועוד המבהירים כי עסק זה הוא מזמן כבר הרבה יותר ממתקן לשטיפת רכבים.

מהמשבר האישי להצלחה מעוררת השראה

אז איך בעצם הכל התחיל? איך הצלחת לקחת משבר כזה ולהפוך אותו לדחיפה קדימה?

"נולדתי וגדלתי ביפו למשפחה שלימים חוותה טלטלות ומשבר כלכלי גדול וקשה", נזכר סעיד בעברו כילד, "אבי פתח עסק של דברי מאפה שצבר חובות גדולים של מיליונים. אפשר לומר שהכל קרס סביבנו, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה נפשית. לחוות משבר שכזה בתור ילד צעיר היה דבר מטלטל ועמוק והרגשתי שאני חייב לסייע לעצמי ולמשפחתי לצאת מזה בכל מחיר. הייתי נחוש בתור ילד להציב לעצמי למטרה ליצור גב כלכלי חזק ואיתן עבורי ועבור בני משפחתי. רציתי לתקן את כל הטעויות שאבא שלי עשה ולא חששתי לפתוח עסק עצמאי מתוך מחשבה שקולה והגיונית. כמו גם הפחד מהעתיד והאחריות שהרגשתי על כתפיי, הם אלה שנתנו לי את הדחיפה קדימה לא לוותר על חלומותיי ולבנות עתיד וחיים טובים יותר. במקום לשקוע ברחמים עצמיים, החלטתי למנף את המצב ולעשות מהלימון לימונדה. הבנתי שאין לי ברירה אלא לקחת אחריות על החיים שלי וכך הכל התחיל. מידי פעם הייתי מתעסק במכוניות כתחביב והייתי שולח את המכוניות שהייתי מטפל בהן לשטיפה, כי כל פעם עניין אותי איך אני "משפצר" את הרכבים בצורה כזאת שתעניק להם יותר ברק ואור, ניקיון וסדר. התעניינתי גם באיך אני יוצר שדרוגים לרכבים ושכרתי מקום של 250 מטר בבית דגן בתור העסק הראשון שלי. במגרש הזה הקמתי שתי עמדות לשטיפת רכבים והחלטתי להתרחב ולהקים עוד עמדות כי השטח היה גדול. כשהציעו לי ברזנטים למתחם בחרתי דווקא את הצבע הכתום הזוהר האהוב עליי ומשם התחיל המיתוג שלי עם הצבע הכתום. במקביל, התחלתי להתעניין בתכשירים לניקוי רכבים – למה סבון כזה מקציף יותר ואחד אחר פחות? נכנסתי המון לפורומים ולקרוא על סבונים לרכבים והבנתי שפה בארץ עובדים עם סבונים ברמה נמוכה מאוד, ולכן אני מייבא את כל חומרי הניקוי לרכבים מחו"ל. הבנתי שהחומרים מחו"ל ברמה גבוהה יותר והם אלה שמסייעים לשמר את הברק ואת הצבע של הרכב".

ספר איך העסק שלך גדל והפך למתחם שהוא היום?
"השקעתי את כל כולי בעסק במשך שנים. עבדתי נון סטופ ודאגתי לכסות את כל החובות שהיו לנו. העסק עבד 7 ימים בשבוע – מ-07:00 בבוקר ועד 24:00 בלילה. היו לילות שממש ביקשתי בנימוס מהלקוחות ומהעובדים לסיים את הטיפולים ברכבים כי הגיעה השעה ללכת לישון! משתי עמדות לשטיפת רכבים התרחבתי ל-6 עמדות ולאט לאט הגדלתי את המתחם ל-10 עמדות עד שהגענו למכסה מקסימלית של 11 עמדות. העסק הפך מ-250 מטר ל-500 מטר ועדיין התורים לשטיפת רכבים היו ארוכים שזה היה לא יאומן. מגיעים אליי לקוחות מכל רחבי הארץ – מאילת ועד קריית שמונה. יש לי לקוחות קבועים ולקוחות שהם מנויים שחוזרים אליי תמיד בגלל השירות והאיכות הגבוהה של הטיפול ברכב שלהם. הצעתי מחירים היה אטרקטיביים  אבל לא היה לי כלום חוץ מעמדות השטיפה האלה. בגלל החיבה העזה שלי לצבע כתום, החלטתי להביא פופים לישיבה מבד מיוחד בשביל הלקוחות שהיו ממתינים לרכב בזמן שהוא עובר שטיפה והבנתי שאני רוצה לייצר ללקוחות שלי חוויה! פה חלה נקודת המפנה בעסק שלי.  אמרתי לעצמי – אם אדם מגיע לשטוף את הרכבים והוא ממתין 30-40 דקות במקום אז למה שלא נפנק אותו בזמן ההמתנה? החלטתי להביא למתחם כורסאות מסאז' יוקרתיות והצעתי אותן בחינם ללקוחותיי. בהמשך, החלטתי להגדיל את המתחם מ800 מטר ל3500 מטר וכל הזמן שאלתי את עצמי מה חסר פה: פנצ'רייה? מסעדה? מקום שהלקוחות שלי יוכלו לאכול? 

גם שאלתי את עצמי כל הזמן מי הקהל שלי? למה אין לי נשים בעסק? למה נשים לא מגיעות? פניתי ושאלתי נשים שכן היו מגיעות למה הן ממעטות להגיע והתשובה הכי נפוצה שקיבלתי היא שמכון לשטיפת מכוניות היא מקום מאיים וגברי. הדילמה הייתה איך למתג את המקום כך שיפנה גם לקהל הנשים. ואיך נשים מגיעות לעסקים? דרך הילדים – כך החלטתי להקים במתחם ג'ימבורי, חדר וידיאו וחדר משחקי מחשב.  אם הקהל שלי דאז היה 99 אחוז גברים, כיום – נכון להיום שנת 2025 הוא עומד  על 46 אחוז נשים 54 גברים. כמעט שיווין בין המינים שזה היה חשוב לי מאוד. הקמת הג'ימבורי נתן למתחם בוסט רציני וכיום יש בג'ימבורי עובדות שמטפלות בילדים ובתינוקות וכך הנשים שמגיעות למתחם יכולות לעבוד בשקט בזמן שהרכב שלהן עובר שטיפה. נוצר מצב שהוא WIN WIN לשני הצדדים. במתחם יש גם פנצ'ריה, פיצרייה ובית קפה שהופך בימים אלה למסעדה עם אוכל ביתי בשם JAJE".  

אז מה מייחד את בינו סנטר, המתחם שהקמת, משאר המכונים לשטיפת רכבים?

"בבינו סנטר אנחנו לא רק שוטפים רכבים אלא מעניקים ומציעים חוויה כוללת ושירות מקיף ונרחב. בזמן שהרכב מקבל טיפוח ברמה הגבוהה ביותר, הלקוחות במקביל נהנים משירותים נוספים כמו פיצרייה, מספרה לגברים, מתחם ג'ימבורי לילדים ואפילו סדנאות ייחודיות לטיפול ברכב. החוויה כאן מתמקדת בכל המשפחה ובכל הפרטים הקטנים סביב טיפוח הרכב. אני מייבא במיוחד את רוב החומרים במתחם מחו"ל על מנת להבטיח שטיפת רכב איכותית ברמה הגבוהה ביותר".
במהלך המלחמה, שמענו על היוזמה שלך להציע שטיפות רכב חינם לחיילים. איך זה קרה?

"זה היה משהו שבא מהלב. רציתי להוקיר תודה על התרומה של החיילים למדינה. המלחמה הזכירה לי את האתגרים שכולנו עוברים ביום יום, וזה הרגיש לי נכון לתת בחזרה. החיילים הגיעו והודו לנו על כך, וזה היה מרגש מאוד לראות איך מחווה קטנה יכולה לחמם הרבה לבבות."

מה המסר שלך ליזמים צעירים שנמצאים במשבר?

"לא משנה כמה המצב נראה קשה, יש תמיד דרך קדימה. המשברים הכי גדולים יכולים להיות קרש הקפיצה שלנו להצלחה, אם רק נלמד לראות את ההזדמנויות שמסתתרות בתוכם. עם נחישות, אמונה עצמית ונכונות להשקיע, כל אחד יכול להפוך את המציאות שלו לטובה יותר וכמובן להגשים לעצמו חלומות."

שתף אותנו בחזון ובתוכניותייך לעתיד. 

"אני שואף להמשיך להרחיב את בינו סנטר. בימים אלו המתחם עובר שיפוץ ושדרוג רציני היות וכמה שנים שלא היה כאן שיפוץ ואפילו נפתח כאן בקרוב מסעדה עם אוכל ביתי. עוד חלום שיש לי זה אולי לפתוח סניפים נוספים ולהמשיך לתת שירות יוצא דופן ללקוחות שלנו. מעבר לכך, אני רוצה גם לעזור ליזמים צעירים מהקהילה שלי, לחלוק מהניסיון שלי ולעזור להם למצוא את דרכם להצלחה. אני חושב שאני דוגמה חיה לכך שאין גבולות להצלחה כשפועלים עם חזון ואמונה, גם בזמנים הקשים ביותר", אומר סעיד בהתלהבות, "החזון שלי הוא להפוך את בינו סנטר למותג מוביל בכל הארץ בתחום השירותים והטיפוח לרכב. אני שואף לפתוח סניפים נוספים בערים מרכזיות, כשכל סניף יישא את אותו קונספט ייחודי של חוויה כוללת, ולא רק שטיפת רכב. אני רוצה ליצור מרחב שבו כל אחד – בעלי רכב ומשפחות – יוכלו ליהנות משירות יוקרתי ונוח, כזה שמציע פתרונות כוללים לכל צורך."

האם אתה מתכנן להרחיב את השירותים במתחם הנוכחי?

"בהחלט. אנחנו כבר עובדים על הרחבת מתחם הג'ימבורי לילדים כדי לשדרג את חוויית המשפחה. בנוסף, אני מתכנן להוסיף אזור ייעודי לשטיפת רכבי יוקרה ושירותים מותאמים אישית לבעלי רכבים כאלה, כמו טיפול בציפוי קרמי ושירותי דיטיילינג ברמה הגבוהה ביותר. אני גם בוחן אפשרות לפתוח בית קפה קטן ומעוצב שישלים את החוויה הכוללת ללקוחות שלנו וזאת בנוסף לפיצרייה ולמסעדה שיש במקום."

מה המסר שלך ללקוחות פוטנציאליים? למה שווה להם לבוא לבינו סנטר?

"אני מזמין את כולם להגיע ולחוות בעצמם את מה שהפך את בינו סנטר למקום מיוחד כל כך. זה לא רק המקום שבו תקבלו שטיפת רכב מושלמת, אלא גם חוויה ייחודית שתאפשר לכם להירגע, ליהנות ממגוון שירותים במקום אחד, ולדעת שהרכב שלכם בידיים הכי טובות ומקצועיות שיש. פשוט לבוא ולראות את ההשקעה שלנו בכל פרט קטן, החל מהחומרים האיכותיים ועד השירות האישי והחם שאנחנו מעניקים לכל לקוח. פה לא רק מטפלים ברכבים אלא מעניקים בדרך ללקוחות חוויה והנאה".  

728x90 (2)
dummy_1080x1080_ffffff_000