השבוע, נערך כנס של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז במלון דן באילת, שם לקח חלק גם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, דשיתף את הקהל בתכניתו להרחיב את שטחי הבניה בעיר על חשבון הערים מסביב. יש לציין כי ככל הנראה, ברוט לוטש בעיקר עיניים לשטחים של חולון, שנהנית מאפשרות פיתוח נרחבות הרבה יותר.
בפאנל בו לקח חלק, התייחס ברוט להחלטה לדחות תוכנית ענקית להתחדשות עירונית של חברת פרשקובסקי במתחם "שער יוספטל", בשל תוספת של 400 יחידות דיור, ומנגד – מיעוט לכאורה של שטחי מסחר ותעסוקה, לטענת העירייה. מדובר על מתחם של 60 דונם על גבול בת ים וחולון, במסגרתו אמורים היו להיהרס 479 דירות ולהיבנות 1,175 יחידות דיור, וגם 115 אלף מ"ר לתעסוקה ו-35 אלף מ"ר למבני ציבור. ואולם, הוועדה המחוזית החליטה להוסיף עוד כ-350 יחידות דיור, מה שהוביל להחלטה של העירייה למשוך את התוכנית.
"החלטנו לא לבטל תוכנית, אלא להגיש אותה מחדש", אמר ברוט בפאנל . זו תוכנית משנת עיר שבמקור הייתה עם 1,200 יחידיות דיור. הוועדה המחוזית עושה את השיקול המקצועי שלה וזה בסדר. אבל בת ים היא לא פתרון הדיור של כל מדינת ישראל. לא יכול להיות שכלכלה עירונית לא תהיה חלק מהשיקולים העירוניים. אם הוועדה המחוזית – בלי להתייעץ – מוסיפה עוד מאות יחידות דיור, זה משהו שאנחנו לא יכולים לחיות איתו. אני חייב לפחות 10 מ"ר של תעסוקה לתושב, אצלנו יש ארבעה. אם לא נעלה ל-10 וצפונה, לא נוכל לתת את רמת השירותים שעיר צריכה לתת לתושבים. לקח לנו זמן להתרגל לתוכנית הזאת, אבל התעסוקה צריכה להתאזן – בטח בפריים לוקיישן עם רכבת קלה״ וסיכם כשציין כי ״לא יבנו אצלנו בעיר אם זה לא מתכתב עם הכלכלה המקומית. יתהפך העולם. אם צריך, אני גם אעמוד על הטרקטור בשטח".