115 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בעשור האחרון (2024-2015) בתאונות דרכים, 12 בממוצע בכל שנה, הרוג אחד בכל חודש, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.עוד עולה מהנתונים כי 227 רוכבי אופניים רגילים נפגעים בתאונות דרכים בכל שנה, 83 מהם נפגעים קשה – אחד מכל שלושה רוכבים שנפגעו.
בחולון, 48 רוכבי אופניים רגילים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2015 עד נובמבר 2024 כולל), שניים נהרגו ושבעה נפצעו קשה. רוכב אופניים רגילים אחד נפגע בתאונת דרכים בשנת 2024.
ישנם מספר פתרונות מוכחים לשיפור בטיחות רוכבי אופניים רגילים. תשתיות ייעודיות לרוכבים באמצעות שבילי אופניים מופרדים הן פתרון מצוין ומקובל בערים רבות בעולם. סלילת רשת שבילי אופניים מופרדים פיזית מהכביש שבו נוסעים כלי הרכב המנועיים מפחיתה את הסיכון להיפגעות הרוכב. בנוסף, מיתון וריסון תנועה באמצעות צמתים ומעגלי תנועה תוביל לחיזוק בטיחות הרוכבים.
כמו כן, שיפור התאורה בשעות החשכה יגביר את הנראות של רוכבי האופניים. עידוד השימוש בביגוד זוהר כולל מחזירי אור ותאורה אקטיבית על האופניים יאפשרו לנהגים לראות את הרוכבם ממרחק רב יותר. לצד זאת יש להגביר את המודעות בקרב הנהגים להימצאותם של רוכבי האופניים בכביש והחשיבות של שמירת המרחק מהם. עידוד שימוש במערכות התרעה בכלי הרכב יאפשרו זיהוי רוכבי אופניים בשלב מוקדם וכתוצאה מכך שמירת מרחק.