בית בקהילה: הוסטל אקים בת־ים נחנך מחדש לאחר שיפוץ מקיף

25 שנה להקמתו – ההוסטל המחודש ממשיך לאפשר לדייריו חיים עצמאיים, שייכות קהילתית וליווי מותאם בלב העיר
צילום מסך 2025-12-23 ב-18.21.55

הוסטל אקים בת־ים, המשמש בית חם וקהילתי לאנשים עם מוגבלות שכלית, נחנך השבוע מחדש לאחר תהליך שיפוץ ושדרוג מקיף. עבור דיירי ההוסטל, מדובר בהרבה יותר ממסגרת מגורים – זהו בית המאפשר חיים עצמאיים, השתלבות בקהילה, יציאה יומיומית לעבודה ולקיחת חלק פעיל בחיי החברה, לצד ליווי ותמיכה מקצועיים.

ההוסטל, שהוקם בשנת 2000 ומציין החודש 25 שנים להקמתו, פועל כמודל של מגורים בקהילה. הדיירים מנהלים סדר יום קבוע הכולל תעסוקה ולימודים, ובשעות אחר הצהריים משתתפים בפעילויות פנאי מגוונות – בתוך ההוסטל ומחוצה לו. צוות מקצועי רב־תחומי מלווה את הדיירים ביומיום וכולל מנהל הוסטל, עובד סוציאלי, אחות, אנשי טיפול פרא־רפואיים ומדריכים, המספקים מענה רגשי, תפקודי וחברתי.

בטקס החנוכה החגיגי השתתפו ראש עיריית בת־ים, צביקה ברוט, ממלא מקום ראש העירייה אלי יריב, ממלא מקום וסגן ראש העירייה יהודה הרוש וחברת הנהלת העיר טל אסייג. את האירוע הובילה אילנה נג׳ר, יו״ר סניף אקים בת־ים, יחד עם צוות מערך הדיור של הארגון, בראשות מנהלת המערך טובה אימהרן.

עוד נכחו באירוע מנכ״לית אקים, סיגל פרץ יהלומי, סמנכ״ל הארגון ניר נאמן, מנהלת אגף הדיור הילה בר־נצר, מנהל מחלקת הבינוי אריאל טנא, ומפקחות משרד הרווחה עדי שרף ומיטל יפרח – שבאו לברך ולחלוק כבוד לדיירים ולבני משפחותיהם.

בדבריה ציינה מנכ״לית אקים, סיגל פרץ יהלומי: ״לפני 25 שנה, כשהוקם ההוסטל, החברה בישראל עדיין לא הבינה שאנשים עם מוגבלות שייכים לקהילה. כל הקמה של בית כזה הייתה מאבק. היום, הדיירים חיים בבית מושקע ויפה, בלב הקהילה, כחלק בלתי נפרד ממנה. מדד ההכללה של אקים מראה שכ־81% מהציבור בישראל סבורים כיום שאנשים עם מוגבלות צריכים לחיות בקהילה – זו תוצאה של עבודה מתמשכת, ואותה אנחנו חוגגים כאן״.

במהלך הערב נהנו המשתתפים ממופע מרגש של מקהלת ההוסטל, מדברי ברכה ומארוחת ערב חגיגית. את העיצוב המחודש של ההוסטל הובילו שגית כהן שמאי מאקים והמעצבת יעל לוגסי, בסיוע קרן שלם – כחלק מתפיסה הרואה בסביבה הביתית מרכיב מרכזי בתחושת השייכות, הכבוד והאיכות החיים של הדיירים.

728x90 (2)
dummy_1080x1080_ffffff_000