בשורה משמעותית לתושבי בת ים: ביום רביעי האחרון התקיים טקס סיום חגיגי לקורס החובשים של איחוד הצלה, שבסיומו הוסמכו 20 חניכים וחניכות כחובשים רשמיים שיפעלו מעתה בהתנדבות למען הצלת חיים בעיר ובסביבתה.
הטקס המרגש נערך בנוכחות בני משפחות, מתנדבים ותיקים והנהלת הארגון, ובמהלכו קיבלו המסיימים את תעודות הסיום לאחר תקופת הכשרה אינטנסיבית, שבמהלכה למדו כיצד להעניק טיפול רפואי ראשוני ומציל חיים במצבי חירום שונים.
החובשים החדשים יצטרפו מעתה לפעילות המבצעית של סניף איחוד הצלה בעיר, ויעניקו מענה רפואי מהיר לתושבים בכל שעות היממה — דבר שצפוי לחזק משמעותית את מערך רפואת החירום המקומי.
אחד הדברים הבולטים בקורס הנוכחי הוא הרחבת ייצוג הנשים בסניף, כאשר בין מסיימי הקורס נמצאות שש נשים שיצטרפו לשורות החובשות בעיר ויעניקו מענה מקצועי ורגיש במקרי חירום.
לצד זאת, הטקס כלל גם רגעים מרגשים במיוחד של “משפחה מצילת חיים”, כאשר בין המסיימים בלטו בני משפחה מדרגה ראשונה של מתנדבים ותיקים בארגון, שהחליטו ללכת בעקבות יקיריהם ולהמשיך את רוח ההתנדבות והנתינה.
בין המסיימים: ליזה מורר, אשתו של המתנדב רועי מורר; חיים מימון, בנו של המתנדב עמוס מימון; וכן שרה ותמר לדקני, אחיותיו של החובש יעקב לדקני.
מי שהוביל את הקורס היה הפראמדיק נריה ניסים, שליווה את החניכים לאורך כל ההכשרה המקצועית והעניק להם את הכלים, הידע והמיומנויות הדרושים להתמודדות עם אירועי חירום מורכבים.
במהלך הטקס נשא דברים סמנכ"ל המתנדבים של איחוד הצלה, לייזר היימן, שאמר:
“ההכשרה שעברתם היא רק תחילת הדרך. כל אחד מכם נכנס להתנדבות בארגון שמציל חיים. אתם הדור הבא של הצלת החיים בעיר, ובזכותכם הסניף ממשיך להתפתח ולתת מענה מהיר לתושבי העיר. איחוד הצלה ימשיך להשקיע במתנדביו ובפיתוח הארגון. זו גם הזדמנות לומר תודה גדולה לראש הסניף שמואל מלכה על ההשקעה האדירה בפיתוח הסניף והמתנדבים.”
גם ראש סניף איחוד הצלה בבת ים, שמואל מלכה, התרגש במיוחד ואמר:
“אני גאה לראות את כמות המתנדבים בעיר בת ים הולכת וגדלה, כמו גם את מגוון קשת המתנדבים שמגיעים מעולמות שונים. המחויבות שלכם היא לא דבר מובן מאליו. תודה לכם, המתנדבים והמתנדבות החדשים, על הרצון להתמקצע, ללמוד ולתת מזמנכם למען האחר.”
הטקס הסתיים באווירה חמה ומרגשת, כאשר החובשים החדשים קיבלו את תעודות הסיום והבטיחו להמשיך לפעול למען הצלת חיים — וכבר בימים הקרובים יחלו לקחת חלק פעיל בקריאות החירום בעיר.
עבור תושבי בת ים, מדובר בעוד חיזוק משמעותי למערך רפואת החירום המקומי — ובעיקר בתזכורת לכך שיש מי שמוכן לעזוב הכול באמצע היום או הלילה, רק כדי להציל חיים.