אווירה חגיגית ומעוררת השראה נרשמה אתמול (שלישי) בעיר בת ים, כאשר חברי מועצת הנוער העירונית החליפו את הנהלת העיר ליום אחד במסגרת “יום חילופי השלטון” המסורתי, שנערך השנה תחת הסיסמה: “יוזמים שינוי, לא מחכים שיקרה”.
היוזמה, שהתקיימה בהובלת אגף נוער וצעירים, מועצת הנוער העירונית, מנהל חברה ונוער ובשיתוף הנהלת העיר ובכירי העירייה, נועדה לקרב את בני ובנות הנוער לעשייה העירונית ולמוקדי קבלת ההחלטות, לחזק את תחושת השייכות שלהם לעיר ולעודד מעורבות חברתית ואזרחית.
היום המיוחד נפתח במפגש חגיגי בחדר הישיבות העירוני, במעמד ראש העיר צביקה ברוט ובכירי העירייה. במהלך המפגש שוחחו המשתתפים על מנהיגות, אחריות ציבורית וחשיבות שילובם של בני הנוער בתהליכי קבלת החלטות המשפיעים על חיי היומיום בעיר.
במהלך היום עסקו בני הנוער בנושאים מרכזיים המעסיקים את הדור הצעיר, בהם חיזוק החוסן הנפשי ומתן מענה לתופעות של חרמות ופגיעות חברתיות, שיפור תחושת הביטחון האישי במרחב הציבורי, ויצירת פעילויות ואירועי שיא שיחזקו את החיבור הקהילתי ויעניקו לנוער מסגרות פנאי איכותיות ומשמעותיות.
אחד מרגעי השיא של היום היה פעילות “קפה דילמה” – שיח פתוח ומשותף בין בני הנוער לבין מנהלי האגפים ובכירי העירייה. במסגרת הפעילות דנו המשתתפים באתגרים המרכזיים של בני הנוער בעיר באמצעות כרטיסיות תוכן בנושאים מגוונים, והעלו שורת רעיונות והצעות לקידום מענים עירוניים חדשים.
בהמשך היום התלוו בני ובנות הנוער לבכירי העירייה השונים, לקחו חלק בפגישות עבודה, סיורים מקצועיים ומשימות שוטפות, ונחשפו מקרוב לעבודת הרשות המקומית ולמורכבות הניהול העירוני.
יום חילופי השלטון בבת־ים הפך כבר למסורת רבת שנים, והוא מבטא את החשיבות הרבה שמעניקה העירייה לשילוב צעירים בהובלת תהליכים חברתיים וקהילתיים בעיר.
ראש העיר צביקה ברוט אמר במהלך האירוע:
“לאורך השנה האינטראקציה שלנו עם בני הנוער, ובמיוחד ביום הזה, גורמת לנו ללמוד מכם הרבה מאוד. בסופו של דבר כל מה שאנחנו עושים הוא עבור הדור שלכם, ולכן ההשקעה הגדולה ביותר היא בתחומים שקשורים לאיכות החיים של בני הנוער. ביום המיוחד הזה אנו רואים עד כמה התברכנו בבת־ים בצעירות וצעירים ברמה הגבוהה ביותר.”
יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית, נעמי ארחה צ’רטקוף, סיכמה את היום ואמרה:
“כשאנחנו מחברים את האמונה שלכם ביכולות שלנו יחד עם העשייה והאנרגיה של חברי המועצה, אנחנו מצליחים לייצר שינוי אמיתי. ההצלחות האלו הן ההוכחה שהמטרות של כולנו משותפות. אני רוצה להודות לראש העיר ולכל בכירי העירייה על האוזן הקשבת והאירוח המכובד.”