ראש עיריית בת־ים, צביקה ברוט, קיבל לאחרונה הצעה יוצאת דופן מראש הממשלה בנימין נתניהו לשמש כמנהל קמפיין הליכוד וכראש מטה הבחירות של המפלגה לקראת מערכת הבחירות הבאה.
על פי הפרסום של הפרשן הפוליטי עמית סגל, לצד התפקידים הבכירים בקמפיין התבקש ברוט לבחון גם אפשרות של שריון ברשימת הליכוד לכנסת. עם זאת, ראש העיר הודיע כי אינו מתכוון לעזוב את תפקידו בעיר וכי בכוונתו להמשיך לשרת את תושבי בת־ים לפחות בחמש השנים הקרובות.
למרות הסירוב להצטרף לפוליטיקה הארצית בשלב זה, ברוט טרם השיב באופן סופי לבקשה לסייע בניהול הקמפיין. לדבריו, כל מעורבות אפשרית תיבחן רק אם לא תפגע בפעילותו השוטפת ובמחויבויותיו כלפי תושבי העיר.
סגל ציין כי מדובר במהלך חריג במיוחד בזירה הפוליטית הישראלית. "זה צעד נדיר שלא היה בעבר שאדם אחד יקבל את שני התפקידים הבכירים", אמר.
ברוט, המשמש גם כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל, נחשב לדמות בולטת בימין הליברלי והמתון. במהלך שתי הקדנציות שלו בבת־ים הצליח להקים קואליציה רחבה במיוחד, הכוללת נציגים מכל קצות הקשת הפוליטית – משמאל ועד ימין.
עוד לפני כניסתו לחיים המוניציפליים, עסק ברוט בייעוץ אסטרטגי למנהיגים ברחבי העולם. בין היתר שימש כמנהל הקמפיין הישראלי של דונלד טראמפ במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016.
לפי הדיווחים, פנייתו של נתניהו לברוט הגיעה זמן קצר לאחר פרסום סקר ארצי שבחן את שביעות הרצון של התושבים מראשי הערים הגדולות בישראל. בסקר דורג ברוט במקום הראשון עם שיעור תמיכה של 75%, בין היתר בזכות התנהלותו בתקופת המלחמה והחירום, לצד הישגים בתחומי הכלכלה העירונית, החינוך, התרבות, פיתוח התשתיות והרחבת הפארקים הציבוריים.
גם הפרשן הפוליטי ברק סרי התייחס לפרסום וכתב כי ברוט הוא "ראש עיר מצוין, פופולרי ומהטובים שיש", והוסיף כי עצם הפנייה אליו עשויה ללמד על סוג המועמדים שנתניהו מעוניין לקדם בעתיד במפלגה.
לפי שעה, לפחות, נראה כי ברוט אינו מתכוון להחליף את לשכת ראש העיר בכנסת או במטה בחירות ארצי. המסר שהעביר ברור: בת־ים נותרת בראש סדר העדיפויות שלו, והוא מתכוון להמשיך להוביל את העיר גם בשנים הקרובות.